8 полезни храни за нашето тяло

8 полезни храни за нашето тяло

8 полезни храни за нашето тяло

полезни храни за нашето тялоСмокини – според едно от последните световни изследвания смокините са богати на фибри и други вещества, които не само действат засищащо и помагат при констипация, но и благоприятстват и контролират теглото дълготрайно. Сладкият им вкус пък успява да надхитри желанието за захар и така още повече работи за запазване на силуета.

полезни храни за нашето тялоГъбите са нискокалорични и освен това придават неповторим вкус на всяко ястие. Една хитрост – с гъби бихте могли да замените или намалите съдържанието на сол, тъй като т е овкусяват чудесно храната. Техните полизахариди пък стимулират имунната система – нещо, от което всеки има нужда в началото на есенния сезон,

Грозде – в продължение на векове, гроздето се е използвало за ампелотерапия (гроздолечение) с цел разхубавяване. Истината е, че в гроздето има вещества, които действат благоприятно на  кожата и придават блясък, еластичност и отличен тен. Съдържат киселини, които не допускат задържане на вода в тялото.

полезни храни за нашето тялоОрехи – калифорнийски учени доказаха категорично, че изяждането само на 4-5 ореха дневно понижава лошия холестерол, защитава сърцето и артериите. При орехите, както и при всички други ядки, важи правилото да не се консумират сурови, тъй като съдържат гъбички. Неотдавна бе опровергано правилото ядките да се ядат сурови, сега се счита, че са полезни единствено запечени без сол или накиснати във вода – като продължителността се определя от вида.

Тиквата съдържа много малко калории (само 18 за 100 г) и е с богато съдържание на бета-каротин. Първото е полезно за линията, а второто се бори срещу стареенето на клетките. И един страничен ефект, който може да се стори много красив за някои – честото хапване на тиква придава нежен златист нюанс на кожата, която изглежда сякаш е целуната от слънцето. А това през мрачните зимни месеци стои впечатляващо.

Кестените пък осигуряват около 190 калории за 100 грама, което ги прави много полезни и здравословни за хора, които спортуват активно. Кестените освен това са богати на цинк и селен, което за хората с косопад е много важно, но да не се използва от хора, които имат стомашни и чревни проблемит, тъй като консумацията им предизвиква дискомфорт и подуване.

Лещата е отличен източник на растителни протеини. За зимните вечери това е може би най-идеалната храна особено ако се комбинира с лимец или ечемик. Тя спомага за възстановяване на организма след тежък ден (физически и ментално) и освен това бързо засища, без да се налага да се изяждат огромни количества. Добре е да се приготвя с минимум мазнина, тъй като така е по-лесно смилаема.

полезни храни за нашето тялоСпанакът защитава очите, тъй като е богат на лутеин. Това вещество предпазва от дегенерация на ретината – заболяване, свързано с остаряването на организма. Затова се и препоръчва по-честата консумация на спанак след навършване на 50-годишна възраст. В 100 г пресен (или 200 г готвен) спанак се съдържа дневната доза витамин С.

Автор: Info4U.bg / Използвани изображения: pixabay.com

август 27, 2016 / от / в , ,

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *