Вредни храни преди сън

Вредни храни преди сън

Вредни храни преди сън

Трябва ли да се тъпчем с вредни храни преди сън?!

Защо е толкова важно? Така ще помогнете на организма като цяло да се релаксира максимално и на сутринта да сте заредени с ведър и отпочинал вид. А и малцина знаят, че добрият и качествен сън е стъпка напред в битката с наднорменото тегло. Към „вредните“ храни преди сън попадат следните:

ШОКОЛАД

Без значение дали е бял, млечен или черен, с ядки или без, е добре да го избягвате преди лягане. Шоколадът, за съжаление, попада в групата на т. н. „нервни“ храни (заедно с кафето и алкохола), които стимулират дълбоко централната и периферната нервна система. Усещането след консумация е комбинация от еуфорично вълнение и устойчивост към умора. А точно тези два ефекта често прогонват сладкия сън.

СЛАДКИШИ

Всички храни, които съдържат захар, не са подходящи за вечеря, или за след това. Те дават много енергия, което пречи на съня.  Затова са и по-подходящи сутрин, като старт на деня. Консумирани вечер, те водят до натрупване на мазнини, локализирани главно по критичните места по тялото, които след това човек трудно успява да отстрани. Този тип продукти, освен висококалорични, са и бедни на основни хранителни вещества. Те по-скоро доставят удоволствие, отколкото полза, и спокойно биха могли да бъдат заменени с плодове.

ЧЕРВЕНО МЕСО

За обяд – да, не и за вечеря. Особено ако сте от хората, които страдат от безсъние. Причината е, че този вид месо съдържа аминокиселина, която действа като стимулант и така нарушава нормалното протичане на цикъла сън-събуждане. По-подходящите протеини за вечеря са бобовите растения, белите меса и риба. Не забравяйте също така, че топлата храна като цяло подпомага храносмилането и разпуска организма, което пък е от своя страна е благоприятно за ефективен сън.

ЯДКИ И СУШЕНИ ПЛОДОВЕ

Бадеми, орехи, лешници, шам фъстък, стафиди, фурми… Те са полезни, спор няма, тъй като стимулират в различна степен метаболизма и спомагат за регулиране нивата на холестерола в кръвта… Но! Не трябва да се приемат по-малко от 5-6 часа преди лягане, тъй като имат стимулиращ ефект.

ТЕСТЕНИ ИЗДЕЛИЯ С МАЯ

Те безспорно са сред любимите за консумиране по всяко време. Но съдържанието на мая води до увреждане на чревната бактериална флора и да попречи на нормалното протичане на храносмилането. Погълнати вечер, те нарушават спокойния сън, тъй като предизвикват неприятно и продължително подуване на корема. Между другото, същото важи и за бирата, тъй като предизвиква сходен ефект.

АЛКОХОЛ

Точно като шоколада, черния чай и кафето, алкохолът спада към „нервните“ храни. Причината е, че въздейства отрицателно върху цикличния характер на съня, макар първоначалното впечатление да е точно обратното – чувство на сънливост. Алкохолът всъщност се отразява именно на дълбокия сън, което води и до последвалия уморен вид на сутринта. Ако сте с приятел или имате повод за вечерно питие, то не забравяйте, че между последната чаша и лягането трябва да има поне 60-80 минути. И не прекалявайте!

преди сънАвтор: Info4U.bg / Снимки: Pixabay.com

август 18, 2016 / by / in , , ,

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *